Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPraushitz, Walter G.
InstitutionMinnesota Council of Teachers of English.
TitelThe Concordia Freshman English Program.
Quelle1 (1966) 1, S.14-20 (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Freshmen; Educational Television; English; English Curriculum; English Instruction; Experimental Programs; Experimental Teaching; Higher Education; Lecture Method; Program Evaluation; Teacher Responsibility; Television Teachers; Minnesota
AbstractThe remedies frequently adopted to solve the problems of staffing and administering an effective freshman English program have not been considered feasible or in the student's best interest at Concordia College. Recognizing the need for small classes as well as the problems and expenses of increased enrollments, the solution attempted at Concordia College consists of dividing the students into several large lecture sections and smaller discussion classes. The students attend televised lectures part of the time and work with their individual teachers the rest of the time. The results of this experiment are still tentative, but the advantages seem to outweigh the disadvantages. (BN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: