Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVan Erdewyk, Zeno Martin
InstitutionNorth Dakota Univ., Grand Forks.
TitelAcademic and Non-Academic Variables Related to Persistence, Transfer, and Attrition of Engineering Students.
Quelle(1967), (195 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCareers; College Science; Doctoral Dissertations; Dropouts; Engineering Education; Grades (Scholastic); Prediction; Transfer Students; Undergraduate Study; ACT Assessment
AbstractIdentified were characteristics of students who persisted in engineering, transferred to another major, or dropped out of college. Four hundred-thirty freshmen, sophomores, and juniors in the College of Engineering at the University of North Dakota were involved in the study during 1965-66. Data on students included American College Test scores, high school and college grades, high school and college course records, parents' socio-economic and educational levels, and questionnaire responses. A study of academic variables revealed that, in general, students remaining in engineering had higher ACT mathematics scores, higher mean high school grades, higher cumulative grade points, and more mechanical drawing in high school than transfers and dropouts. (BC)
AnmerkungenUniversity Microfilms, 300 North Zeeb Road, Ann Arbor, Michigan 48103 (Order No. 68-6794, Microfilm $3.00, Xerography $8.80).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: