Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGagne, Robert M.
TitelMedia and the Learning Process.
Quelle(1968), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAudiovisual Aids; Educational Objectives; Individual Characteristics; Instructional Design; Instructional Innovation; Learning; Learning Motivation; Learning Processes; Learning Theories; Multimedia Instruction
AbstractAlthough the study of learning theory can produce principles applicable to the design of instruction, virtually no instructional materials in existence today have deliberately been prepared on the basis of such principles. Terms used in four different learning theories--motivation, (Neal Miller); stimulus control (Skinner); distinctive conditions and cumulative learning (Gagne); and subsumption (Ausubel)--suggest specific principles of learning. A general principle emerging from modern learning studies is that learning is an individual matter, in which essential idiosyncratic elements must be supplied by the learner himself. In applying these principles to the choice and use of media, an analysis of the events of instruction is required. These involve gaining and controlling attention; stimulating recall; guiding or cueing the learning; providing feedback; arranging for remembering; and assessing the final outcomes. No single medium is likely to be best fitted to perform all of these various functions. An arrangement involving combinations of media may hold the key to effective instruction and efficient media use, particularly where the individual establishes a large part of the learning conditions for himself. (PM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: