Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReed, Bob H.; Harper, William A.
InstitutionAmerican Association of Junior Colleges, Washington, DC.
TitelThe College Facilities Thing. Impressions of an Airborne Seminar and a Guide for Junior College Planners.
Quelle(1968), (74 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArchitectural Character; Building Design; Building Innovation; Campus Planning; Community Services; Educational Television; Higher Education; Instructional Innovation; Technological Advancement; Theaters
AbstractParticipants in an airborne seminar were teams of individuals from sixteen institutions engaged in the early stages of planning and design. Novel and exciting features of each of the nineteen institutions visited during the "fly-in" were noted. A brief summary of the unique architectural features and facilities in each institution is given, some highlights being high-rise facilities, a specialized auditorium with modeling ramps, computer equipment, flexible facilities, an exposed concrete interior, brick construction, honeycomb design, study carrels distributed throughout corridors, an airwell, a courtyard-effect lounge, a converted department store college, an automatic library system, an open library community service center, and rooftop recreational spaces. (HH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: