Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFELIX, JOSEPH L.; JACOBS, JAMES N.
InstitutionCincinnati Public Schools, OH. Dept. of Instruction.
TitelEVALUATION OF THE IMPACT OF THE ELEMENTARY AND SECONDARY EDUCATION ACT, TITLE I IN THE CINCINNATI PUBLIC SCHOOLS AFTER ONE YEAR AND A HALF.
Quelle(1967), (122 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Ancillary School Services; Attendance; Compensatory Education; Dropouts; Early Childhood Education; Elementary School Students; Enrichment; Evaluation Methods; Federal Programs; Health Services; Parent Attitudes; Program Evaluation; Public Schools; Referral; Remedial Instruction; Secondary School Students; Self Concept; Staff Development; Student Adjustment; Student Evaluation; Surveys; Tables (Data); Teacher Evaluation; Ohio; Ohio (Cincinnati)
AbstractTHIS REPORT ASSESSES THE GENERAL EFFECTIVENESS OF SIX SEPARATE COMPENSATORY EDUCATION PROJECTS WHICH PROVIDED EITHER (1) EARLY CHILDHOOD EDUCATION, (2) PHYSICAL HEALTH SERVICES, (3) EMOTIONAL, LEARNING, AND COMMUNICATION PROBLEMS, (4) STAFF DEVELOPMENT, LEADERSHIP AND INSERVICE TRAINING, (5) ELEMENTARY SCHOOL REMEDIATION AND ENRICHMENT, OR (6) SECONDARY SCHOOL REMEDIATION AND ENRICHMENT. DATA WERE GATHERED FROM SURVEYS OF TEACHERS, STUDENTS, AND PARENTS, AND FROM ACADEMIC ACHIEVEMENT DATA. PUPIL SELF-IMAGE, ATTENDANCE, PROMOTION RATES, DROPOUTS, PSYCHOLOGICAL REFERRALS, AND VANDALISM WERE STUDIED. TABLES AND GRAPHS SUMMARIZE PROJECT DATA. THIS ARTICLE IS PUBLISHED IN THE "JOURNAL OF INSTRUCTIONAL RESEARCH AND PROGRAM DEVELOPMENT," VOLUME 3, NUMBER 1, SEPTEMBER 1967. (LB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: