Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBUTEFISH, BILL; MATTSON, BRUCE
InstitutionWest Texas School Study Council, Lubbock.
TitelWHAT THE RESEARCH SAYS ABOUT TEACHING THE EDUCABLE MENTALLY RETARDED IN THE REGULAR CLASSROOM.
Quelle(1965), (73 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Children; Educational Objectives; Educational Research; Elementary Education; Federal Aid; Identification; Mainstreaming; Mild Mental Retardation; Secondary Education; Special Education; Student Evaluation; Teaching Guides; Teaching Methods; Texas (Lubbock)
AbstractTHIS STUDY OF THE LITERATURE HAS AS ITS MAIN PURPOSE THE PUBLICATION OF A FUNCTIONAL TEACHING GUIDE FOR TEACHERS WITH EDUCABLE MENTALLY HANDICAPPED (EMH) STUDENTS IN REGULAR CLASSROOMS. THE GUIDE IS ORGANIZED AROUND A SERIES OF QUESTIONS--(1) WHO ARE THE EDUCABLE MENTALLY HANDICAPPED, (2) HOW CAN THEY BE IDENTIFIED AND EDUCATIONAL OBJECTIVES FORMULATED, (3) IN WHAT GENERAL WAYS CAN THE REGULAR CLASSROOM TEACHER HELP THEM, (4) WHAT ARE GENERAL AND SPECIFIC TEACHING TECHNIQUES, (5) HOW CAN PROGRESS BE EVALUATED, AND (6) WHAT FEDERAL AIDS ARE AVAILABLE. A NUMBER OF CHARACTERISTICS ARE DESCRIBED, AND TECHNIQUES AND PROCEDURES WHICH HAVE PROVED USEFUL IN TEACHING EMH CHILDREN ARE PRESENTED. A BIBLIOGRAPHY OF 45 ITEMS IS INCLUDED. (DF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: