Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMACALLISTER, ARCHIBALD
TitelRECENT DEVELOPMENTS IN THE PREPARATION OF COLLEGE TEACHERS IN THE WAKE OF THE MACALLISTER REPORT.
Quelle(1965), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Faculty; College Language Programs; Doctoral Programs; Institutes (Training Programs); Methods Courses; Modern Languages; Teacher Education; Teacher Improvement; Teacher Qualifications; California (San Francisco)
AbstractTHE SPEECH SUMMARIZES THE REACTIONS OF THE MACALLISTER REPORT, "THE PREPARATION OF COLLEGE TEACHERS OF MODERN LANGUAGES," A 1963 STUDY SPONSORED BY THE MODERN LANGUAGE ASSOCIATION AND FUNDED BY THE U.S. OFFICE OF EDUCATION. DISCUSSED ARE THE VIEWS OF CRITICS WHO THOUGHT THE REPORT WENT TOO FAR IN ITS SUGGESTED REFORMS, PROGRAMS, AND INNOVATIONS AND THOSE WHO THOUGHT IT DID NOT ADVOCATE ENOUGH. IN ADDITION, A SUMMARY IS GIVEN OF THE POSITIVE RESULTS THAT WERE PRODUCED DIRECTLY OR INDIRECTLY BY THE REPORT, INCLUDING CONFERENCES ON TEACHER QUALIFICATIONS AND SEMINARS DEALING WITH THE PREPARATION OF COLLEGE TEACHERS AND COLLEGE TRAINERS OF TEACHERS. THIS SPEECH WAS DELIVERED AT THE STATEWIDE BIENNIAL CONFERENCE OF THE CCFLTA (4TH, SAN FRANCISCO, NOVEMBER 6, 1965) AND WAS PUBLISHED IN THE "FOREIGN LANGUAGE NEWSLETTER OF CALIFORNIA," DECEMBER 1965. (AM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: