Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGATEWOOD, CLAUDE W.; OBOURN, ELLSWORTH S.
TitelIMPROVING SCIENCE EDUCATION IN THE UNITED STATES.
Quelle(1963), (49 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCourse Content; Curriculum Development; Educational Objectives; Equipment Manufacturers; Foundation Programs; Inservice Teacher Education; Institutes (Training Programs); Science Education History; Science Equipment; Science Teaching Centers; Secondary School Science
AbstractTHIS PAPER SUMMARIZES THE CURRENT STATE OF SCIENCE EDUCATION IN THE UNITED STATES WITH SPECIAL EMPHASIS ON CURRICULUM DEVELOPMENT ORGANIZATIONS AND ACTIVITIES SINCE 1950. THE SEQUENCE OF TOPICS INCLUDES (1) HISTORY OF SCIENCE EDUCATION IN THE UNITED STATES, (2) RATIONALE FOR CURRICULUM CHANGE, (3) COURSE CONTENT IMPROVEMENT GROUPS AND THEIR ACTIVITIES, (4) PURPOSES AND NEED FOR SCIENCE EDUCATION, (5) CHARACTERISTICS OF SCHOOLS AND TEACHERS, (6) PRIVATE AND POLITICAL AGENCIES AND THEIR ACTIVITIES TO IMPLEMENT CURRICULUM FORM, AND (6) TRENDS AND THE OUTLOOK FOR THE FUTURE. THIS PAPER WAS PRESENTED AT THE COMMONWEALTH CONFERENCE ON THE TEACHING OF SCIENCE IN SCHOOLS (CEYLON, DECEMBER 9-21, 1963), AND IS PUBLISHED IN THE "JOURNAL OF RESEARCH IN SCIENCE TEACHING," VOLUME 1, ISSUE 4, 1963. (RS) SCIENCE TEACHING," VOLUME 1, ISSUE 4, 1963. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: