Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSPEAKS, CHARLES; und weitere
InstitutionAmerican Speech and Hearing Association, Washington, DC.
TitelCONFERENCE ON RESEARCH FOR PUBLIC SCHOOL SPEECH AND HEARING PERSONNEL.
Quelle(1966), (198 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAuditory Training; Conferences; Educational Research; Hearing (Physiology); Research Committees; Research Methodology; Specialists; Speech Education; District of Columbia
AbstractTHE ACTIVITIES OF A CONFERENCE TO STIMULATE AND FACILITATE THE STUDY OF SPEECH AND HEARING PROBLEMS WERE REPORTED. SPEECH AND HEARING PERSONNEL (N=40) ATTENDED THE 4-DAY CONFERENCE. LECTURES ON METHODS OF RESEARCH, SPECIFIC QUESTIONS FOR RESEARCH, LOGISTIC AND TACTICAL PROCEDURES, AND RESEARCH DESIGN PRESENTATIONS WERE GIVEN BY SIX SPECIALISTS IN THE FIELD. THE GUIDELINES INCLUDED THE ISOLATION AND DISCUSSION OF CRUCIAL NEEDS FACED BY PUBLIC SCHOOL ENVIRONMENTS, AND THE DISCUSSION OF EFFECTIVE TECHNIQUES ON THE PROBLEMS IDENTIFIED. A SERIES OF CONCLUSIONS WERE FORMULATED FOR THE MORE PRESSING NEEDS THAT EXIST IN PRESENT-DAY, PUBLIC SCHOOL SPEECH AND HEARING PROGRAMS. THESE NEEDS WERE INFORMATION DISSEMINATION OF CURRENT RESEARCH PROJECTS, MEASUREMENT INSTRUMENTS FOR DATA ANALYSIS, AND FOLLOWUP MEETINGS AT BOTH REGIONAL AND NATIONAL LEVELS. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: