Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/UrheberMergen, Torsten
Institutionquerelles-net
TitelReview of: Christine Riegel: Bildung – Intersektionalität – Othering. Pädagogisches Handeln in widersprüchlichen Verhältnissen. Bielefeld: transcript Verlag 2016.
QuelleIn: publisherid:1-60-1230(2017)
PDF als Volltext kostenfreie Datei
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.14766/1230
SchlagwörterUngleichheit; Intersektionalität; Othering; Bildung; Schule; Postkolonialismus; Diskriminierung; Jugend; Geschlecht; Gender
AbstractAbstract ; In her postdoctoral thesis in educational science Christine Riegel examines both the emancipatory potential and the social inequalities that are produced or consolidated by education and educational institutions. Thus, she addresses a crucial topic in education policy and does so in a profound and theoretically well-versed way. She systematizes the perspective of intersectional analysis, in order to describe current educational practices in schools and youth work that are power-based or authority-based, and offers both criticism and suggestions for change. This qualitative empirical research aims at revealing difference and dominance in social practice and to raise an awareness for the question whether constant self-reflection is an essential part of pedagogical interactions. ; SeriesInformation ; querelles-net, Jg. 18, Nr. 4 (2017)
Erfasst vonBASE - Bielefeld Academic Search Engine
Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: