Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelSkills in Latin America.
Insights from the Survey of Adult Skills (PIAAC).
QuelleParis: OECD Publishing (2023), 147 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD skills studies
BeigabenTabellen; Literaturangaben; Abbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-64-34334-4; 978-92-64-51445-4; 978-92-64-84185-7; 978-92-64-86528-0
DOI10.1787/5ab893f0-en
SchlagwörterErhebung; Bildungsniveau; Jugend; Arbeitsmarkt; Erwachsener; Jugend; Bildungsstandards; Schülerbeurteilung; Lateinamerika; Entwicklung; Internationaler Vergleich; Qualifikation; Datenauswertung; Leistungsbeurteilung; Bildungsniveau; Leistungsbeurteilung; Schülerbeurteilung; Datenauswertung; Arbeitsmarkt; Qualifikation; Internationaler Vergleich; Entwicklung; OECD-Studie; Erwachsener; PIAAC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies); Lateinamerika
AbstractHuman capital is a key determinant of success for individuals and economies alike. Literacy and numeracy are key foundations for higher-order cognitive skills, while solving problems in technology-rich environments is increasingly important, as information and communications technology (ICT) spreads into all aspects of life. Despite remarkable recent increases in enrolment and educational attainment, the countries of Latin America lag behind in skills development among both secondary school students and the wider adult population. Young adults are still struggling in the labour market, while employers report skill shortages are a barrier to business. As countries in the region seek to shift their economies into higher value-added activities to escape the "middle-income trap", they will need to improve the skills of their working-age population across the board. This report explores the situation of youth and adults in Latin America by using data from the Survey of Adult Skills (PIAAC) from Chile, Ecuador, Mexico and Peru and the Programme for International Student Assessment (PISA) from Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Costa Rica, the Dominican Republic, Mexico, Panama, Peru and Uruguay. These data have been supplemented by results from the World Bank STEP survey of adults living in urban areas of Bolivia and Colombia.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: