Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNilsson Brodén, Daniel Nilsson
TitelCross-sector and interprofessional collaborations.
A powerful tool for the teaching profession?
QuelleParis: OECD Publishing (2022), 72 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD education working papers. 286
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen; Abbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.1787/7144c6ac-en
SchlagwörterLändervergleich; Beruf; Lehrer; Lehrerbildung; Lehrerin; Bildungssystem; Bildungssystem; Lehrer; Lehrerin; Lehrerbildung; Beruf; Arbeitspapier; OECD-Studie
AbstractOECD education systems place a premium on high-quality teaching and look to strengthen the attractiveness of the teaching profession in the mid- to long-term. This paper considers if, when and under what circumstances new or ameliorated inter-professional and cross-sectoral collaborations may strengthen the teaching profession. It also introduces "personas" as a tool to illuminate how various stakeholders may respond to a given policy. This tool can inform smarter policy design and implementation choices. Based on the literature within and outside the education sector and concrete, cutting-edge examples, the paper identifies common facilitating features and proposes a set of guiding principles that can aid policy makers and practitioners in decisions related to the introduction or development of cross-sector or inter-professional collaborations. The paper concludes that cross-sector and inter-professional collaborations, under certain circumstances, can strengthen the teaching profession, by supporting, attracting and retaining a diverse teacher workforce and improving student outcomes.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: