Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVarsik, Samo
TitelA snapshot of equity and inclusion in OECD education systems.
Findings from the Strength through Diversity Policy Survey.
QuelleParis: OECD Publishing (2022), 58 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD education working papers. 286
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen; Abbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.1787/801dd29b-en
SchlagwörterLändervergleich; Chancengleichheit; Chancengleichheit; Bildungssystem; Bildungssystem; Inklusion; Arbeitspapier; Benachteiligung; OECD-Studie
AbstractThe Strength through Diversity Policy Survey collected information from 34 education systems on their policies and practices for equity/inclusion. The Survey revealed a great variation among the definitions of equity/inclusion, as well as among the definitions for the analysed dimensions of diversity. Education systems identified equity/inclusion as policy priorities in 2021/22 and, accordingly, changed their curriculum strategies and tailored the provision of instructional and non-instructional support to students. Education systems provided guidelines to promote teachers' and schools' collaboration with families and communities, and to help stakeholders respond to the diversity of student populations. Distribution of resources accounted especially for students with special education needs. Most education systems did not implement policies to promote diversity among school staff. Monitoring of diversity was unbalanced and relied heavily on academic outcomes. Few education systems used the term intersectionality in their jurisdictions, although several had policies that target the intersection of student groups.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: