Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHam, Seung-Hwan; Yang, Kyung-Eun
TitelDoes multiculturalism help immigrant youth engage in school? Multicultural paradox in the welfare state.
Gefälligkeitsübersetzung: Hilft Multikulturalität Jugendlichen mit Migrationshintergrund, sich in der Schule zu engagieren? Multikulturelles Paradoxon im Wohlfahrtsstaat.
QuelleIn: Social policy & administration, 57 (2023) 1, S. 34-50
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7643; 0144-5596; 1467-9515
DOI10.1111/spol.12867
SchlagwörterBildungsmotivation; Akkulturation; Akkulturation; Ausländer; Sozialpolitik; Lernmotivation; Schulleistung; Auswirkung; Wohlfahrtsstaat; Internationaler Vergleich; Schulische Integration; Sozialausgaben; Multikulturelle Gesellschaft; Schulische Integration; Schulleistung; Multikulturelle Gesellschaft; Lernmotivation; Sozialausgaben; Sozialpolitik; Wohlfahrtsstaat; Internationaler Vergleich; Auswirkung; Institution; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Ausländer; Jugendlicher
Abstract"Research thus far has presented inconsistent findings regarding the effect of multiculturalism on the integration of immigrant youth; however, few studies have focused on making sense of these inconsistencies and further developing research in this field. In the current study, we focus on the possibility that policy arrangements for social welfare may condition the effect of multiculturalism in different directions. Specifically, we hypothesize that the policy mix of generous welfare spending and strong multiculturalism may not aid in the acculturation of immigrant youth in the host country. Cross-national multilevel data from 28,879 immigrant youth in 29 countries were analysed. The results indicate that immigrant youth show higher school engagement in countries with stronger institutionalised multiculturalism. However, this pattern varies depending on the social welfare policies of individual countries. When strong multiculturalism is combined with generous welfarism in a country, it does not positively affect the school engagement of immigrant youth. These findings align with our speculation that multiculturalism is likely to work better in liberal economies than in generous welfare states." The study refers to the period 2018-2018. (Author's abstract, IAB-Doku, Published by arrangement with John Wiley & Sons)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social policy & administration" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: