Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeckman, James J.; Zhou, Jin
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelMeasuring Knowledge.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2022), 41 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w29990
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w29990
SchlagwörterBildungsökonomie; Messung; Bildungsinvestition; Humankapital; Bildungsökonomie; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Messung; Humankapital; Bildungsinvestition; Arbeitspapier
AbstractEmpirical studies in the economics of education, the measurement of skill gaps across demographic groups, and the impacts of interventions on skill formation rely on psychometrically validated test scores that record the proportion of items correctly answered. Test scores are sometimes taken as measures of an invariant scale of human capital that can be compared over time and people. We show that for a prototypical test, invariance is violated. We use an unusually rich data set from an early childhood intervention program that measures knowledge of narrowly defined skills on essentially equivalent subsets of tasks. We examine if conventional, broadly-defined measures of skill are the same across people who are comparable on detailed knowledge measures. We reject the hypothesis of aggregate scale invariance and call into question the uncritical use of test scores in research on education and on skill formation. We compare different measures of skill and ability and reject the hypothesis of valid aggregate measures of skill.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: