Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Durazzi, Niccolo; Geyer, Leonard |
---|---|
Titel | Social inclusion and collective skill formation systems: policy and politics. Gefälligkeitsübersetzung: Soziale Eingliederung und kollektive Qualifizierungssysteme. Regeln und Politik. |
Quelle | In: Journal of European social policy, 32 (2022) 1, S. 105-116
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1461-7269 |
DOI | 10.1177/09589287211035699 |
Schlagwörter | Bildung; Wissensgesellschaft; Bildungschance; Chancengleichheit; Postindustrielle Gesellschaft; Bildungspolitik; Benachteiligtenförderung; Inklusion; Industriestaat; Sozialinvestition; Berufsbildung; Berufsbildungssystem; Ausbildungsförderung; Berufsvorbereitung; Betriebliche Berufsausbildung; Internationaler Vergleich; Benachteiligung; Dänemark; Schweiz; Österreich |
Abstract | "This thematic review essay focuses on the relationship between social inclusion and collective skill formation systems. It briefly surveys foundational literature in comparative political economy and comparative social policy that documented and explained the traditionally socially inclusive nature of these systems. It reviews how the literature conceptualized the current challenges faced by collective skill formation systems in upholding their inclusive nature in the context of the transition to post-industrial societies. It then discusses in detail a recent strand of literature that investigates the policy responses that have been deployed across countries to deal with these challenges. It concludes by providing heuristics that may be useful for researchers who seek to advance the study of the policy and politics of social inclusion in collective skill formation systems." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2022/3 |