Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Rentzsch, Robert |
---|---|
Institution | VDI-VDE Innovation + Technik GmbH / Institut für Innovation und Technik |
Titel | Digital Credentials in Education. The Situation in Germany and Europe in 2020. Gefälligkeitsübersetzung: Digitale Leistungspunkte im Bildungswesen - Die Situation in Deutschland und Europa im Jahr 2020. |
Quelle | Berlin (2021), 21 S.
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-3-89750-234-5 |
Schlagwörter | Bildungssystem; Bildungspolitik; Kreditpunktesystem; Zeugnis; Datenaustausch; Technologische Entwicklung; Europapolitik; Internationale Zusammenarbeit; Anrechnung; Auswirkung; Leistungsnachweis; Bildungseinrichtung; Europa |
Abstract | "With each step of our individual educational biography, we collect certificates of achievement. At present, these are still issued almost exclusively on paper. Digital credentials, however, can be exchanged and verified for authenticity much faster and more securely, promising more efficient processes for education providers, learners, and employers alike. In addition, they open up entirely new, data-driven possibilities. This review describes the most important current projects on this topic in Germany and Europe, along with an assessment of the medium-term convergence of these efforts and the challenges involved." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2021/4 |