Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZerquera, Desiree; Ziskin, Mary
TitelImplications of performance-based funding on equity-based missions in US higher education.
QuelleIn: Higher education, 80 (2020) 6, S. 1153-1174Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-020-00535-0
SchlagwörterStudent; Studium; Ausland; Hochschule; USA; Lehre; Lehre; Studium; Hochschule; Student; Ausland; USA
AbstractUpholding an equity-focused mission can be challenging for administrators, particularly in light of recently implemented policies that center funding based on student performance. Based on interviews with administrators across four universities in the same state, this work examines the ways in which performance-based funding (PBF) requirements are interacting with the public-serving mission of urban-serving research universities (USRUs) in the USA. Key findings highlight perceived tensions between PBF and USRUs, implications of these tensions of the understanding and enactment of the USRU mission, redefining of concepts of improvement, and implications of PBF on deepening stratification across a differentiated system. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: