Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMalik-Liévano, Beatriz (Hrsg.); Álvarez-González, Beatriz (Hrsg.); Sánchez-García, María Fe (Hrsg.); Irving, Barrie A. (Hrsg.)
TitelInternational Perspectives on Research in Educational and Career Guidance.
Promoting Equity Through Guidance. 1st ed. 2020.
QuelleCham: Springer International Publishing (2020), XV, 173 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen 8; farbige Illustrationen 5
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-26134-4; 978-3-030-26135-1; 978-3-030-26136-8; 978-3-030-26137-5
DOI10.1007/978-3-030-26135-1
SchlagwörterVergleichende Erziehungswissenschaft; Soziale Ungleichheit; Individuelle Entwicklung; Arbeitslehre; Berufsausbildung; Soziale Ungleichheit; Sozialstruktur; Berufsbildung; Ausbildung; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Internationale Erziehung; Arbeitslehre; Sozialstruktur; Ausbildung; Berufsausbildung; Berufsbildung
AbstractThis book discusses the scientific developments on the new roles of interventions in career-and-life design (career education, career counseling, etc.) regarding the world's main challenges. Thanks to the strong partnership between the UNESCO Chair and partners ECADOC (European Doctoral Program on Career counseling and Guidance) and ESVDC (European Society for Vocational designing and Career counseling), this book represents a strong collection of models, scientific proposals and analyses of practices and interventions by scholars from all different parts of the world. It provides a large overview of current research in the field of Interventions for Life and Career Design (ILCD) in Northern and Southern countries, and calls for increased responsibility of individuals, groups and communities to design their life and their individual and collective future. Contents: Chapter 1: McMahon, M. Hopkins, S.; Vuorinen, R. & Ji-Yeon, L. Professionalising career guidance and counselling: International initiatives, enablers and challenge -- Chapter 2: Barrie, I.; Borgen, W.; Hoejdal, L. & Goodman, J. Reviewing the life-design paradigm: critical reflexions and reconstructions -- Chapter 3: Álvarez-González, B.; Sánchez-García, M.F.; Malik, B. & Suárez-Ortega, M. Needs, barriers and good practices in the entrepreneurial career. Perceptions of guidance professionals from Entrepreneur Support Services. -- Chapter 4: Figuera, P.; Torrado, M.; Corti, F.; Llanes, J.; Aparicio, P. & Romero-Rodríguez, S. Equity and career promotion in social science students: the case of ADE -- Chapter 5: Kheloufi, N. Approches interculturelles dans une démarche de conseil à destination de publics migrants. (Intercultural approaches in advising migrants) -- Chapter 6: Matthew, D. The Psychology of working theory: A new theoretical perspective to Foster diversity, equity and justice -- Chapter 7: Jara, O. & Álvarez-González, B. The overqualification of Ecuadorean nationals living in Spain - a study on migrant people's needs in career guidance -- Chapter 8: Patillon Thi-Van et al. Creativity and Career Adaptability: Developing a Measure of Creative Career Choice Behaviours (INETOP-CENAM) -- Chapter 9: Donnalee, B. Precarity, automation & the future of work: implications on career development policy & practice -- Chapter 10: Simon, V. et al. Sustainable and satisfying socio professional integration and relationship-to-work: Issues and Challenges (Canada) -- Chapter 11: Sobrado, L.; Ocampo, C.; Ceinos, C.; Fernández-Rey, E.; Rodicio, M.L. & Nogueira, M.A. Competences analisis in initial training of secondary education consellors and european standards.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: