Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inResch, Katharina
TitelThird Mission and service learning.
A narrative evaluation of the relevance of students' experiences .
QuelleIn: Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 13 (2018) 2, S. 127-139
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0250-6467; 2219-6994
SchlagwörterLehre; Hochschule; Ausland; Österreich
AbstractService learning as a pedagogical approach has gained enormous significance in higher education in the last years. Service learning projects aim to strengthen students' relationships with the community, while also providing impetus for their personal development and civic engagement skills. Measuring service learning, however, is complex, and approaches range from quantitative psychological tools to qualitative reflective practice. This study presents the results of a narrative evaluation of six service-learning projects with 45 students across Europe, using a reflective logbook with weekly assignments. Results show that service learning is relevant for students on three levels: relevance of contents, relevance for working life, and relevance for skills development. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Hochschulentwicklung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: