Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBukodi, Erzsébet; Eibl, Ferdinand; Buchholz, Sandra; Marzadro, Sonia; Minello, Alessandra; Wahler, Susanne; Blossfeld, Hans-Peter; Erikson, Robert; Schizzerotto, Antonio
TitelLinking the macro to the micro.
A multidimensional approach to educational inequalities in four European countries.
Gefälligkeitsübersetzung: Verbindung der Mikro- mit der Makroebene. Ein mehrdimensionaler Ansatz zur Untersuchung von Bildungsungleichheiten in vier europäischen Ländern.
QuelleIn: European societies, 20 (2018) 1, S. 26-64
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1461-6696; 1469-8307
DOI10.1080/14616696.2017.1329934
SchlagwörterBildungschance; Soziokultureller Faktor; Soziale Herkunft; Deutschland; Eltern; Großbritannien; Italien; Bildungssystem; Bildungssystem; Schweden; Soziale Herkunft; Bildungsabschluss; Soziokultureller Faktor; Eltern; Bildungsabschluss; Sozialer Status; Sozioökonomischer Faktor; Deutschland; Großbritannien; Italien; Schweden
Abstract"Recent research into educational inequalities has shown the importance of decomposing social origins into parental class, status and education, representing economic, socio-cultural and educational family resources, respectively. But we know little about how inequalities in educational attainment at the micro-level map onto institutional characteristics of educational systems at the macro-level, if we treat social origins in a multidimensional way. Drawing on the rich over-time variation in educational systems in four European countries - Britain, Sweden, Germany and Italy - this paper develops and tests a number of hypotheses regarding the effects of various components of social origins on individuals' educational attainment in different institutional contexts. It is evident from our results that a great deal of similarity exists across nations with different educational systems in the persisting importance for individuals' educational attainment of parental class, status and education. But our findings also indicate that changes in the institutional features of educational systems have, in some instances although not in others, served to reinforce or to offset the social processes generating educational inequalities at the micro level." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European societies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: