Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDekker, Jeroen J. H.
TitelEducational ambitions in history.
Childhood and education in an expanding educational space from the seventeenth to the twentieth century.
QuelleFrankfurt, Main u.a.: Lang (2010), 226 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literatur- und URL-Angaben S. [173]-226; Literaturangaben S. [173]-226
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-631-59501-8; 978-3-631-59501-5
SchlagwörterBildung; Erziehung; Bildungsideal; Erziehungsziel; Erziehungswissenschaft; Fallstudie; Bildungsgeschichte; Bildungsbeteiligung; Bildungsexpansion; Gesellschaft; Wohlbefinden; Kindeswohl; Familie; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsreform; Eltern; Kind; Schule; Lernmethode; Unterrichtsmethode; Geschichte (Histor); Ethische Erziehung; Finanzierung; Alphabetisierung; 17. Jahrhundert; 18. Jahrhundert; 19. Jahrhundert; 20. Jahrhundert; 21. Jahrhundert; Risiko; Europa; Niederlande
AbstractGrowing educational ambitions, today raised to a historically unprecedented level and shared by parents, the state and educational professionals, seem to not always result in happier children. With more parents apparently becoming more uncertain about their educational capacities, the variety of categories of children at risk is increasing, alongside unprecedented growth in welfare, educational investment, laws on children's protection and rights, and knowledge about children and education. This book addresses the topic of educational ambitions and spaces in a European context from the 17th century to the present, paying special attention to the Dutch case, from three perspectives. Firstly, it looks at how educational ambitions have changed from the 17th century to the present. Secondly, it looks at the role of the educational space. Finally, it addresses the issue of how the educational ambition of acting in the children's best interests is connected with the phenomenon of children at risk. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: