Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enManz, Eve; Parker Renga, Ian
TitelUnderstanding how teachers guide evidence construction conversations.
QuelleIn: Science education, 101 (2017) 4, S. 584-615Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.21282
SchlagwörterHypothesenbildung; Kognitive Entwicklung; Schlussfolgerung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Verständnisförderung
AbstractMany classroom units and lessons are now organized around engaging students in developing claims and evidence. An aspect of teachers' work that is understudied is how teachers manage the complexity inherent in navigating between claims and empirical data. In other words, what do teachers do when students do not see what they are "supposed to" see or when they make sense of observations in unexpected ways? We contend that such complexity is inherent to the scientific endeavor, and that engaging with it is central to doing science. Therefore, the moves that science teachers make in this context have important consequences for students' conceptual and epistemic understandings. We apply an epistemic levels coding scheme to three classroom episodes in order to better understand the complexity of classroom evidence construction and to develop a description of strategies that teachers might enact to manage this complexity. We then discuss the implications of these strategies for how students are positioned to engage in scientific knowledge construction.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: