Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Hampf, Franziska; Woessmann, Ludger |
---|---|
Titel | Vocational vs. general education and employment over the life-cycle. New evidence from PIAAC. Gefälligkeitsübersetzung: Berufliche versus allgemeine Bildung und Beschäftigung im Lebenslauf. Neue Erkenntnisse aus PIAAC. |
Quelle | In: CESifo economic studies, 63 (2017) 3, S. 255-296
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1610-241X; 1612-7501 |
DOI | 10.1093/cesifo/ifx012 |
Schlagwörter | Allgemeinbildung; Bildungsertrag; Schulbildung; Ausbildung; Berufsausbildung; Berufsbildung; Berufliche Spezialisierung; Qualifikationsniveau; Betriebliche Berufsausbildung; Altern; Internationaler Vergleich; Alter; Hochschulabsolvent; Absolvent; Australien; Deutschland; Dänemark; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Irland; Japan; Niederlande; Norwegen; Schweden; Spanien; Tschechische Republik; USA; Österreich |
Abstract | "It has been argued that vocational education facilitates the school-to-work transition but reduces later adaptability to changing environments. Using the recent international data of the Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC), we confirm such a trade-off over the life cycle in a difference-in-differences model that compares employment rates across education type and age. An initial employment advantage of individuals with vocational compared to general education turns into a disadvantage later in life. Results are strongest in apprenticeship countries that provide the highest intensity of industry-based vocational education" (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2018/1 |