Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKhan, Shahadat Hossain; Markauskaite, Lina
TitelApproaches to ICT-enhanced teaching in technical and vocational education: a phenomenographic perspective.
QuelleIn: Higher education, 73 (2017) 5, S. 691-707Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-016-9990-2
SchlagwörterLehre; Studium; Student; Ausland; Australien
AbstractThis paper presents the results of a study undertaken from a phenomenographic perspective, which examines teachers' approaches to information communication technology (ICT)-enhanced teaching in vocational tertiary education. Twenty-three teachers from three Australian Technical and Further Education (TAFE) institutions participated in semi-structured in-depth interviews about their ways of experiencing the use of ICT in various vocational courses. The findings revealed two strategies with five main orientations to ICT-enhanced teaching distributed along a continuum from teacher-focused approaches: comprising information-oriented, feedback-oriented and practice-oriented to student-focused approaches: consisting of activity-oriented and industry-oriented teaching. The identified strategies and orientations extend the frameworks of teachers' approaches to ICT-enhanced teaching revealed in the previous phenomenographic studies in tertiary education. The paper discusses theoretical and practical implications of these findings for TAFE sector and tertiary education in general. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: