Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSvaikauskiene, Simona; Mikulskiene, Birute
TitelTowards typology of stakeholders.
A case of Lithuanian higher education.
QuelleIn: Higher education quarterly, 71 (2017) 1, S. 97-124Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224; 1468-2273
DOI10.1111/hequ.12113
SchlagwörterHochschulsystem; Ausland; Litauen
AbstractThe purpose of this paper is to explore internal management, advocacy and partnerships of interest groups with the aim of representing their interests in public policy formation with a view to developing a stakeholder typology. This qualitative study involves eight in-depth, semi-structured interviews with representatives from stakeholder organisations acting in Lithuania's higher education sector. The developed typology, which includes the analysed factors of capacity (organisational capacity, learning capacity, partnership capacity and advocacy capacity), comprises a description of three levels (strong, medium and weak). The suggested typology is a tool that could be used by public institutions to assess the capacity of stakeholders. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: