Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Vogler, Elisabeth; Schindler, Christoph; Botte, Alexander; Rittberger, Marc |
---|---|
Titel | Are altmetrics effective in transdisciplinary research fields? Altmetric coverage of outputs in educational research. |
Quelle | Aus: Gäde, Maria (Hrsg.); Trkulja, Violeta (Hrsg.); Petras, Vivien (Hrsg.): Everything changes, everything stays the same? Understanding Information Spaces. Proceedings of the 15th International Symposium of Information Science (ISI 2017); Berlin, Germany, 13th-15th March 2017. Glückstadt: Verlag Werner Hülsbusch (2017) S. [203]-215 |
Reihe | Schriften zur Informationswissenschaft. 70 |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 3-86488-117-X; 978-3-86488-117-6 |
Schlagwörter | Wissen; Bildungsforschung; Methodologie; Soziale Software; Messverfahren; Soziales Netzwerk; Effektivität; Interdisziplinarität; Veröffentlichung; Wissenschaftliche Literatur; Internet; Bibliometrie |
Abstract | This paper analyzes the accuracy of altmetrics for heterogeneous scientific and extra-scientific outputs in a transdisciplinary research field. The transdisciplinary field of educational research is used as a case study to get first insight how current altmetric tools cover the field on the levels of its general publication output, and on the level of research relevant journals. Additionally, two experimental approaches analyze the Twitter mentions of a transdisciplinary research report and Twitter resonance during conferences. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2017/4 |