Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrajkovic, Lucia
TitelAcademic marginalism in Western Balkans.
The case of Crotia.
QuelleIn: European Journal of Higher Education, 6 (2016) 4, S. 312-327Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2156-8235; 2156-8243
DOI10.1080/21568235.2016.1167613
SchlagwörterLehre; Studium; Hochschulsystem; Student; Ausland; Kroatien
AbstractThis qualitative study relies on document analysis and in-depth, open-ended interviews with university leaders and government officials in a post-socialist and a recent European Union entrant country, Croatia. The study seeks to provide a comprehensive overview of the Croatian academic sector, as well as to unpack the top academic officials' perceptions of the state, importance, and role of research and higher education (HE) in the social and economic development of the nation. The main theoretical contribution of the study is a new use of the traditional marginalism concept in the theory of economics. This study argues that marginalism can be applied to the HE setting, where it can be particularly helpful in explaining issues related to HE systems in the countries that have transitioned from socialist regimes to market economy. The new theoretical framework is termed academic marginalism. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: