Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Herzog, Marius; Gillen, Julia |
---|---|
Titel | Methodische Herausforderungen prozess-orientierter Begleitforschung beim Aufbau beruflicher Aus- und Weiterbildung in China. Paralleltitel: Methodological challenges of monitoring process optimization settings with occupational education and advanced training in China. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 69 (2016) 1, S. 99-115Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Beigaben | Illustration |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
DOI | 10.7788/bue-2016-0108 |
Schlagwörter | Expertenbefragung; Leitfadeninterview; Methode; Teilnehmende Beobachtung; Berufsausbildung; China; Deutschland; Kooperation; Methode; Bildungssystem; Bildungssystem; Weiterbildung; Bedarfsplanung; Bedarfsforschung; Teilnehmende Beobachtung; Triangulation; Internationale Zusammenarbeit; Sozioökonomische Lage; Bedarfsforschung; Bedarfsplanung; Berufsausbildung; Weiterbildung; Leitfadeninterview; Kooperation; Triangulation; China; Deutschland |
Abstract | Which kind of working conditions and obstacles do we find, if German stakeholders try to build up an institution of continuing education in China? Which challenges can be found within such a process of institutionalization and what methodological approaches are suitable for scientific research? This article is based on a research and development project following the constitution of a continuing education institution in China and analyzing the processes of institutionalization to generate transferable findings. Due to the fact that such development processes are nearly unknown there is rarely knowledge referring to the methodological implementations of this kind of research. So this contribution shows why it is necessary to achieve a lot of qualitative data. lt also gives a short impression concerning the meaning of culture sensitive proceedings in transnational research. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2017/1 |