Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSkovgaard Pedersen, Heidi
TitelAre PhDs winners or losers?
Wage premiums for doctoral degrees in private sector employment.
QuelleIn: Higher education, 71 (2016) 2, S. 269-287Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-015-9901-y
SchlagwörterLehre; Studium; Hochschulforschung; Promotion; Hochschulsystem; Student; Ausland; Dänemark
AbstractPolicy makers expect increasing numbers of PhDs to find employment in the private sector. However, the incentive structure for completing a PhD and subsequently seeking private sector employment has not been adequately assessed in the literature. This paper investigates the financial incentives for this career choice of recent Danish PhD graduates. The wage premiums associated with holding a PhD compared to a master's degree are estimated with a program evaluation approach using a matched sample. The empirical results do not indicate significant financial incentives to choose private sector employment early in PhDs' career. These results stand in contrast to previous studies that find positive returns to PhD education. This paper argues that a key factor behind this difference is the use of a matching approach that eliminates heterogeneity between PhDs and the control group of master's graduates. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: