Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKleinhans, Kelly A.; u.a.
TitelMultigenerational perceptions of the academic work environment in higher education in the United States.
QuelleIn: Higher education, 70 (2015) 1, S. 89-103Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-014-9825-y
SchlagwörterForschung; Lehre; Studium; Hochschullehrer; Student; Wissenschaftler; Wissenschaftlerin; Ausland; USA
AbstractThe current workforce composition of the academy is comprised of multiple generational cohorts, Traditionalists, Leading Edge Boomers, Trailing Edge Boomers, Generation Xers and Millennials. Despite the plethora of research identifying a myriad of differences in the way these generational cohorts approach work and social activities little attention has been paid to their perceptions of the psychosocial aspects of the academic work environment. The present study used the Copenhagen Psychosocial Questionnaire II to assess job perceptions of 434 academic personnel across four generational cohorts. A direct discriminant function analysis revealed Trailing Edge Boomers perceived a greater effort-reward imbalance than Traditionalists/Leading Edge Boomers and Generation Xers, and Millennials perceive less imbalance than all other generations. There were also generational group differences in perceived stress and health. These results draw attention to the value of knowing the generational composition of a higher education institution in order to take into account the unique needs of each generational cohort when planning ways to improve recruitment, retention, and productivity of administrators, faculty and staff. (HRK / Abstract übernomen)
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: