Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Alvarez Galvan, Jose Luis |
---|---|
Institution | OECD |
Titel | A skills beyond school review of Egypt. |
Quelle | Paris: OECD (2015), 88 S.
PDF als Volltext |
Reihe | OECD reviews of vocational education and training |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-92-64-20962-6; 978-92-64-20963-3 |
DOI | 10.1787/9789264209626-en |
Schlagwörter | Bildungssystem; Förderung; Praktisches Lernen; Lesekompetenz; Schreibkompetenz; Mathematische Kompetenz; Berufsbildung; Arbeitskräftebedarf; Arbeitsmarkt; Arbeitsplatz; Betriebliche Berufsausbildung; Tertiärbereich; Statistik; Daten; Empfehlung; Qualität; Qualitätssicherung; Arbeitgeber; Ägypten |
Abstract | "Higher level vocational education and training (VET) programmes are facing rapid change and intensifying challenges. This report on Egypt examines what type of training is needed to meet the needs of a changing economy, how programmes should be funded, how they should be linked to academic and university programmes and how employers and unions can be engaged." The chapters are captioned as follows: 1. Introduction and initial assessment, 2. Improving quality, 3. Employer engagement, 4. Developing workplace learning, 5. Improving literacy and numeracy skills, 6 Better data and stronger guidance for students. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2015/4 |