Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenTierney, William G. (Hrsg.); Corwin, Zoe B. (Hrsg.); Fullerton, Tracy (Hrsg.); Ragusa, Gisele (Hrsg.)
TitelPostsecondary play.
The role of games and social media in higher education.
QuelleBaltimore, Md.: Hopkins Univ. Press (2014), VI, 336 S.Verfügbarkeit 
ReiheTech. edu; Higher education
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-4214-1306-X; 978-1-4214-1306-8
SchlagwörterGender; Kommunikation; Übergang; Lernen; Computerspiel; Lernspiel; Soziale Software; Reflexion (Phil); Hochschulbildung; Hochschule
AbstractThe college application process - which entails multiple forms, essays, test scores, and deadlines - can be intimidating. For students without substantial school and family support, the complexity of this process can become a barrier to access. [The editors] approach this challenge innovatively. Using the tools of online games and social media, they have developed ways to make applying for college much less intimidating. While the vast majority of college students use social media and gaming in their everyday lives, colleges and universities have been slow to recognize and harness the power of either. [The book] explores the significance of games and social media in higher education, and particularly how they can be used to attract, retain, educate, and socialize students. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: