Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHanson, Jana M.; u.a.
TitelDo liberal arts colleges make students more liberal?
Some initial evidence.
QuelleIn: Higher education, 64 (2012) 3, S. 355-369Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-011-9498-8
SchlagwörterLehre; Studium; Hochschule; Student; Ausland; USA
AbstractThe effect of attending college on students' political ideology has been a controversial topic for many decades. In this study, we explored the relationship between attending a liberal arts college and students' political views. Compared to their counterparts at other 4-year institutions, liberal arts college students began postsecondary education with more liberal political views, but also made great changes toward liberal political views over 4 years of college. These greater gains persisted even in the presence of important confounding influences such as pre-college political views. In addition, our analyses suggested a global effect of attendance at a liberal arts college on the development of liberal political views. Attempts to explain the causal mechanisms underlying this apparent institutional influence were only partially successful.(HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: