Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenIsaias, Pedro (Hrsg.); Ifenthaler, Dirk (Hrsg.); Kinshuk (Hrsg.); Sampson, Demetrios G. (Hrsg.); Spector, J. Michael (Hrsg.)
TitelTowards learning and instruction in Web 3.0.
Advances in cognitive and educational psychology. Repr. of the 1. ed.
QuelleNew York, NY u.a.: Springer (2012), XXV, 325 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Zusatzinformationhttp://www.celda-conf.org/
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-1-4614-1538-1; 978-1-4614-1539-8; 978-1-4899-9422-6
DOI10.1007/978-1-4614-1539-8
SchlagwörterKognitionspsychologie; Pädagogische Psychologie; Medieneinsatz; Mediennutzung; Kooperatives Lernen; Lernen; Lernprozess; Lehren; Schülerorientierter Unterricht; Computerunterstützter Unterricht; Soziale Software; Konstruktivismus; Soziales Netzwerk; Internet
AbstractTowards Learning and instruction in Web 3.0, which includes selected expanded papers from CELDA (Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age) 2010 (http://www.celda-conf.org/) addresses the main issues concerned with evolving learning processes, innovative pedagogies, and technology-based educational applications in the digital age. The convergence of these two disciplines continues to increase and in turn, affects the academic and professional spheres in numerous ways. Towards Learning and Instruction in Web 3.0 addresses paradigms such as just-in-time learning, constructivism, student-centered learning and collaborative approaches which have emerged and are being supported by technological advancements such as simulations, virtual reality and multi-agents systems. This volume touches on both technological as well as psychological and pedagogical issues related to the developments of Web 3.0. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: