Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMehta, Nirav
TitelCompetition in public school districts.
Charter school entry, student sorting, and school input determination.
QuelleLondon, Western Ontario: CIBC Centre for Human Capital and Productivity (2012), 53 S., 604,10 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCIBC working paper series. 2012,3
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterSchule; Schulwahl; Charter School; Wettbewerb; Arbeitspapier; North Carolina
AbstractI develop a model of competition between charter schools and traditional public schools and estimate the model using administrative data from North Carolina. I use the model to quantify how existing charter schools have affected test scores for both charter and public school students and simulate charter school entry and student test scores were binding caps on charters lifted. I find that i) the mean effect of charter schools on attendant students (direct effect) is 25% of a standard deviation, ii) there is substantial heterogeneity in the mean direct effect by market, iii) the mean spillover effect on public school students is marginal, and iv) lifting caps on charter schools would more than double entry and cause increases in mean test scores similar to those under the capped scenario.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: