Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inToth, Paul D.
TitelSocial and Cognitive Factors in Making Teacher-Led Classroom Discourse Relevant for Second Language Development.
QuelleIn: The modern language journal, 95 (2011) 1, S. 1-25Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch; spanische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Lehrerverhalten; Feedback; Methodik; Diskursanalyse; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Spanischunterricht; Hochschule; Effizienz
AbstractThe presented study compares descriptive quantitative and qualitative data from 2 beginning, university-level second-language (L2) Spanish classes to demonstrate the benefits of teacher-led discourse organized as collaborative, whole-class tasks. In one class, the teacher solicited target L2 forms through conversational questions to individuals with recasted feedback. In the other, the teacher sought multiple responses to communicative prompts and had learners problem-solve target-structure accuracy collectively. Ten-minute transcribed segments from each class were analyzed for the following characteristics: (a) extended silent latencies (i.e., ) 5 seconds); (b) the number and distribution of learner turns; (c) the number of unsolicited learner turns; and (d) assistance with L2 form-meaning relationships. The results showed not only fewer extended latencies in the second class but also a greater quantity and distribution of both solicited and unsolicited learner turns and more L2 assistance. Qualitative excerpts are discussed using Sperber and Wilson's (1995, 2002; Wilson & Sperber, 2004) relevance theory to identify the social and cognitive benefits of collaborative whole-class tasks. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: