Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Dekker, Jeroen J. H. |
---|---|
Titel | From imagination to realities. The transformation of Enlightenment. Pedagogical illusions of the Dutch Republic into late 19th-century realities of the Dutch monarchy. |
Quelle | Aus: Tröhler, Daniel (Hrsg.): Schooling and the making of citizens in the long nineteenth century. Comparative visions. New York u.a.: Routledge (2011) S. [50]-69 |
Reihe | Routledge research in education. 57 |
Beigaben | Anmerkungen S. 64; Literaturangaben S. 64-69 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-0-415-88900-1 |
Schlagwörter | Erziehungsphilosophie; Bildungsideal; Erziehungsprinzip; Öffentliche Erziehung; Bildungsgeschichte; Familienerziehung; Schulbildung; Geschichte (Histor); Aufklärung (Phil); 19. Jahrhundert; Niederlande |
Erfasst von | BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung des DIPF, Berlin |
Update | 2015/1 |