Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Grollmann, Philipp Christian |
---|---|
Titel | Zum Stellenwert berufspädagogischer Professionalisierung in der europäischen Berufsbildungspolitik. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 63 (2010) 2, S. 209-226Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Bildungspolitik; Bildungsreform; Lehrerbedarf; Lehrer; Lehrerausbildung; Europäische Dimension; Europäisierung; Internationale Zusammenarbeit; Berufsausbildung; Berufsbildung; Berufsanforderung; Professionalisierung; Qualifizierung; Berufspädagogik; Berufsschule; Dozent; Sozialarbeiter; Weiterbildung; Europäische Union; Ausbilder; Deutschland |
Abstract | In accordance with the significance that is attached to vocational education and training (VET) for reaching the strategic goals of the European Union, increasing attention is paid to quality and education of teachers and trainers. This contribution summarises recent developments in this policy field and sketches some structural challenges. Finally, the contribution aims to provide an answer on the question if European VET Policy is going to have an effect on the professionalization of teachers and trainers in the member states with a special look on Germany. This is done by pointing out alternative lines of future developments and options for policy interventions. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/4 |