Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWard, Jeremy; Chuenjundaeng, Jitlada
TitelSuffix knowledge: Acquisition and applications.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 37 (2009) 3, S. 461-469Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Methodik; Suffix; Wortbildung; Wortfamilie; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Hochschule; Thailand
AbstractThe purpose of the reported study is to investigate L2 learners' knowledge of complex word part analysis ("word-building"), with particular reference to two issues: suffix acquisition and to the use of word families as a counting tool. Subjects were two groups of EAP students in a Thai university. Results suggest that (1) the use of word families as a counting tool leads to highly misleading conclusions, especially with less proficient learners; (2) affix learning proceeds on the basis of stem to derived form and not vice versa; (3) the acquisition of stem + suffix occurs with certain particular suffixes before others; (4) such word-building schemas may depend on frequency of exposure. Implications for teaching are discussed. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: