Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHagermann, Axel
TitelTowards a holistic framework for driving performance in externally-funded academic research.
QuelleIn: Higher education quarterly, 63 (2009) 2, S. 196-206Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224; 1468-2273
DOI10.1111/j.1468-2273.2008.00410.x
SchlagwörterForschung; Hochschullehrer; Hochschulsystem; Ausland; Großbritannien
AbstractA gradual shift in United Kingdom research funding from blanket financing by government agencies towards more diversified income streams through activities funded by various customers is prompting academic research institutions to orient their research portfolios accordingly. Academic organisations such as university institutes are increasingly relying on the funding obtained through research projects paid for by other customers than national funding bodies, thus diversifying their operations. Wrong choices in this diversification process can, however, have serious financial or operational implications for the organisation. A framework is proposed that should help enable academic institutes to rationalise their decision-making processes when seeking external funding for their operations through project grants or research contracts and learn from projects. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: