Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJakku-Silvonen, Ritva (Hrsg.)
TitelEducation as a societal contributor.
Reflections by Finnish educationalists.
QuelleFrankfurt, Main u.a.: Lang (2007), 239 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-631-56881-9; 978-3-631-56881-1
SchlagwörterBildung; Erziehungswissenschaft; Pädagogische Forschung; Gesellschaft; Europäischer Bildungsraum; Frühpädagogik; Lehrer; Lehrerausbildung; Fachlehrer; Lehrerrolle; Curriculum; Curriculumreform; Unterricht; Fachdidaktik; Fremdsprachenunterricht; Soziokulturelle Bedingung; Transformation; Magisterstudiengang; Postgraduiertenstudium; Aufgabe; Modernisierung; Praxis; Vernetzung; Finnland
AbstractThe purpose of this book is to explain the function of the educationalists and educational research in Finnish society especially in developing the education system. Educational researchers, administrators, policymakers, teachers and other practitioners have worked in close cooperation in the development of the effective educational system. The aim has been to create equal learning opportunities. In this book Finnish educationalists describe education as understood and taught at Finnish universities, the roots of ongoing discussions in education, the function of educational knowledge in educating teachers and other experts, and the main contents in educating teachers and other educational experts. The book contains the following contributions: 1. Ritva Jakku-Sihvonen; Hannele Niemi: Introduction; 2. Michael Uljens: Education and societal change in the global age; 3. Ari Kivelä, Pauli Siljander: Education in Finland - theoretical shifts of the past decades; 4. Pauli Siljander: Education and "Bildung" in modern society - developmental trends of Finnish educational and sociocultural processes; 5. Päivi Atjonen: Educational technology and technology education for a better private and public life - principles and practices from the Finnish viewpoint; 6. Pentti Hakkarainen: Curriculum models of early childhood education; 7. Pertti Kansanen: Research-based teacher education; 8. Leena Krokfors: Two-fold role of pedagogical practice in research-based teacher education; 9. Veijo Meisalo: Subject teacher education in Finland: a research-based approach - the role of subject didactics and networking in teacher education; 10. Viljo Kohonen: Towards transformative foreign language teacher education: the subject teacher as a professional social actor; 11. Ritva Jakku-Sihvonen: Curricula for majoring in education; 12. Anna Raija Nummenmaa, Tiina Soini: Post graduate studies in educational sciences. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: