Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHanushek, Eric A.; Woessmann, Ludger
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelThe role of school improvement in economic development.
QuelleCambridge, Mass.: National Bureau of Economic Research (2007), 94 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. 12832
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Bildungsdefizit; Fertigkeit; Fähigkeit; Kognitive Kompetenz; Bildungsökonomie; Bildungsertrag; Schule; Schulentwicklung; Schulerfolg; Schulleistung; Entwicklungsland; Bildungsinvestition; Einkommen; Investition; Wirtschaft; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Entwicklung; Qualität; Qualitätssicherung; Wachstum; Institution
AbstractThe role of improved schooling, a central part of most development strategies, has become controversial because expansion of school attainment has not guaranteed improved economic conditions. This paper reviews the role of education in promoting economic well-being, with a particular focus an the role of educational quality. It concludes that there is strong evidence that the cognitive skills of the population - rather than mere school attainment - are powerfully related to individual earnings, to the distribution of income, and to economic growth. New empirical results show the importance of both minimal and high level skills, the complementarity of skills and the quality of economic institutions, and the robustness of the relationship between skills and growth. International comparisons incorporation expanded data on cognitive skills reveal much larger skill deficits in developing countries than generally derived from just school enrollment and attainment. The magnitude of change needed makes clear that closing the economic gap with developed countries will require major structural changes in schooling institutions. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: