Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inElton, Lewis
TitelCollegiality and complexity.
Humboldt's relevance to British universities today.
QuelleIn: Higher education quarterly, 62 (2008) 3, S. 224-236Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224
SchlagwörterHumboldtsche Universitätsidee; Hochschule; Hochschulsystem; Ausland; Großbritannien
AbstractThe two fundamental features of Humboldt's prescription for the new University of Berlin in 1810 - research-like learning as a collaboration of teachers and students, and academic freedom of research and teaching (based essentially on an intuitive, but deep understanding of complexity theory) - are as valid now as they were 200 years ago in spite of all the changes over the nearly 200 years, including the substantial loss of societal status of the academic profession. It proposes means of adapting them to 21st century conditions, in strong contrast with the increasing present practices of school-like learning, micromanagement by top-down administrations and constant interference by governments. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2009/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: