Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Hollenbeck, Kevin |
---|---|
Institution | W. E. Upjohn Institute for Employment Research (Kalamazoo, Mich.) |
Titel | Is there a role for public support of incumbent worker on-the-job training? Gefälligkeitsübersetzung: Spielt die öffentliche Förderung des On-the-Job-Trainings eine Rolle? |
Quelle | Kalamazoo (2008), 26 S.; 151 KB
PDF als Volltext |
Reihe | Upjohn institute staff working paper. 08-138 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie; Graue Literatur |
Schlagwörter | Bildung; Bildungspolitik; Bildungsertrag; Einkommenseffekt; Finanzierung; Investition; Produktivitätseffekt; Öffentliche Ausgaben; Erwerbstätiger; On-the-Job-Training; Betriebliche Weiterbildung; Subventionierung; Weiterbildung; Weiterbildungsförderung; Arbeitspapier; Abhängig Beschäftigter; USA |
Abstract | "States have begun to use training subsidies as a policy tool for employment retention and business competitiveness. This paper summarizes a survey of states concerning their investments in incumbent worker training. Altogether, states are investing about $550 to $800 million, which is perhaps one percent or less of total private sector training costs. The paper further discusses a study conducted for one state in which we found significant fiscal returns implying that underinvestment of public funds for incumbent worker training may be occurring. In this state, primary sector jobs were created or retained at a public cost of less than $9,000 per job; a cost that rivals or bests most economic development initiatives." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Sekundäranalyse. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1999 bis 2006. (author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2008/4 |