Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSoguel, Nils C. (Hrsg.)
TitelGovernance and performance of education systems.
QuelleDordrecht: Springer (2008), XVII, 330 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-1-4020-6445-6
DOI10.1007/978-1-4020-6446-3
SchlagwörterÖffentliche Erziehung; Bildungsmonitoring; Evaluation; Autonomie; Bildungsökonomie; Schule; Schulentwicklung; Lehrer; Unterricht; Messung; Steuerung; Demokratie; Gleichheit; Volksbegehren; Finanzierung; Flexibilisierung; Kosten; Hochschulverwaltung; Internationaler Vergleich; Effizienz; Modell; Qualität; Informationssystem; Deutschland; Europa; Frankreich; Großbritannien; Niederlande; Norwegen; Schweiz; Österreich
AbstractEducation has increasingly become the focus of public discourse and policy, with its methods, resources and achievements widely debated. As a result, educational systems are now more than ever faced with the challenge of improving their performance and of proving that suitable measures are being taken to guarantee greater efficiency regarding equity. This desire for better results requires that better methods for their measurement exist so that they can be better understood and, ultimately, improved. Several disciplines have already developed instruments for this purpose. The educational sciences have been particularly active in this field. Other disciplines, such as sociology, economics, management, information technology, and political science are also making significant contributions to the emergence of a better form of governance. Before one can benefit from these developments, one first must know about their existence and analyse and question them. [This] book... brings together a wide range of disciplines and experience from several countries. What are possible models of governance? How do we measure their effects in terms of efficiency and equity? What type of contribution can financial and information systems make? How do we adapt the prevailing culture to the challenge of better performance? These are some of the concrete questions to which this book provides an answer. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: