Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSalajan, Florin D.
TitelThe European eLearning programme(s).
Between rhetoric and reality.
QuelleIn: European educational research journal, 6 (2007) 4, S. 364-381Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1474-9041
DOI10.2304/eerj.2007.6.4.364
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Qualitative Forschung; Bildungsprogramm; Hochschulbildung; E-Learning; Internationaler Vergleich; Europäische Union; Forschungsprojekt; Belgien; Deutschland; Europa; Frankreich; Großbritannien; Italien; Niederlande; Portugal; Schweden; Spanien
AbstractThis article presents the findings of a qualitative study conducted by the author on the implications of e-learning programmes for the higher education systems of the member states of the European Union. The study takes a look behind the scenes of the eLearning Programme and other e-learning actions within other European programmes by tapping into the perceptions of academics at universities in the European Union (in three principal countries - Germany, Portugal and Sweden - and six secondary countries - Belgium, France, Italy, the Netherlands, Spain and the United Kingdom) who have participated in or have knowledge of the logistical and administrative burdens of European e-learning projects. Through a series of in-depth open-ended interviews conducted on location, via the telephone or over the Internet, the study investigates the interactions of academics and researchers with the European-funded programmes in e-learning. Several interviews with members of the European Commission offer an inside look at the dynamics of the programmes and confer a 'humanistic' perspective to the stern letter of the legal documentation. The personal accounts are used to build a 'composite picture' of common themes related to the processes involved in developing and conducting e-learning projects under the eLearning Programme and other European programmes, shedding new light on the levels of initiative that go into the actual preparation of e-learning projects. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: