Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDuarte, António M.
TitelConceptions of learning and approaches to learning in Portuguese students.
QuelleIn: Higher education, 54 (2007) 6, S. 781-794Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-006-9023-7
SchlagwörterStudium; Hochschullehre; Studienverhalten; Hochschule; Studentenschaft; Student; Ausland; Portugal
AbstractThe article describes a study that attempted to characterise Portuguese students' conceptions of learning and approaches to learning. A sample of university students answered open questions on the meaning, process and context of learning. Results, derived from content analysis, replicate most conceptions of learning described by phenomenographical research (i.e. distinction between learning as memorisation and learning as comprehension). Moreover, new variants of known conceptions of learning emerged (e.g. learning occurs through: exploratory practice; learning to learn; motivation) and an apparently new conception (i.e. learning as understanding and application). The same sample answered a questionnaire which attempted to measure motivation and learning strategies. Through factorial analysis of results it was possible to confirm the presence of three well-known approaches to learning: surface, deep and achieving. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: