Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrill, Gilat; Falk, Hedda; Yarden, Anat
TitelThe learning processes of two high-school biology students when reading primary literature.
QuelleIn: International journal of science education, 26 (2004) 4, S. 497-512Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterHigh School; Lernprozess; Biologie; Primärliteratur
AbstractBiology education, like education in any other discipline, strives to make students familiar with the knowledge, activities, and ways of thinking of the community of biologists. We produced a curriculum in developmental biology based on learning through primary literature, in an attempt to develop biological literacy among highschool students. Here we characterize the way in which two high-school biology students read a research article in developmental biology. Mere reading resulted in superficial comprehension. In contrast, when the students answered questions about the text, deeper comprehension evolved. The students could overcome readingcomprehension problems by applying well-established reading strategies, but encountered difficulties resulting from the classical structure of research articles. We hope that our characterization of the learning process of research articles by high-school students will enable the use of these complex texts in high-school biology classrooms.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2005/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: