Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShapiro, Daid; Tambashe, B. Oleko
TitelGender, poverty, family structure, and investment in children's education in Kinshasa, Congo.
QuelleIn: Economics of education review, 20 (2001) 4, S. 359-375Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 37; Tabellen 4
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
DOI10.1016/S0272-7757(00)00059-5
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Familie; Familienstruktur; Armut; Familie; Investition; Schulabschluss; Schulbesuch; Demokratische Republik Kongo; Schulerfolg; Lebensstandard; Bildungsinvestition; Familienstruktur; Schulbesuch; Schulabschluss; Schulerfolg; Armut; Sozioökonomische Lage; Bildungsinvestition; Investition; Lebensstandard; Demokratische Republik Kongo
AbstractThe authors resume: "This paper examines school enrollment and educational attainment in Kinshasa ... We focus on the impact of poverty, household structure, and economic well-being more generally on investment in children's education and differences by gender in such investments. These issues are addressed unsing data from a 1990 survey that provided information on the enrollment status and educational attainment of more than 8500 youths aged 6 - 25. We find that increased economic well-being translates into greater investments in children's education for both females and males. However, improved economic status does not necessarily result in reduced gender differences in school outcomes. In addition, family structure (as measured by the number of children in the household in different age groups) and a child's relationship to the head of the household are also found to be significant influences on investment in children's education." (DIPF/orig. )
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: